Leczenie depresji

leczenie depresji lublin

Leczenie depresji

Depresja to zaburzenie psychiczne, które zbiera coraz większe żniwo. Może dotknąć każdego, niezależnie od płci, wyznania czy statusu materialnego, a jego skutki bywają tragiczne. Jest to choroba, z którą można, a nawet trzeba walczyć, a leczenie depresji powinien nadzorować lekarz psychiatra lub licencjonowany psychoterapeuta.

Objawy depresji zwykle obejmują długotrwałe i głębokie przygnębienie, które utrudnia, a nawet uniemożliwia codzienne funkcjonowanie. Nie znaczy to jednak, że zawsze są widoczne. Dlatego warto skonsultować się ze specjalistą zawsze, gdy smutek, brak radości życia i utrata sensu egzystencji utrzymują się przez kilka tygodni i nie wydają się ustępować. Leczenie depresji po jej rozpoznaniu może obejmować zarówno farmakoterapię, jak i psychoterapię. Najczęściej stosuje się połączenie obu tych metod. Psychoterapia indywidualna przynosi doskonałe rezultaty, szczególnie gdy stany depresyjne są wywołane nagłą zmianą w życiu pacjenta (np. śmiercią bliskiej osoby, rozwodem, utratą pracy). Psychoterapia często jest też wybierana jako uzupełniające leczenie depresji – obok specjalistycznych leków. Pomaga rozprawić się z przyczynami niesłabnącego smutku i podsuwa narzędzia przydatne do jego okiełznania. Jest też metodą całkowicie bezpieczną i uczącą radzić sobie w trudnych sytuacjach.

Z leczeniem depresji nie warto zwlekać. Jeśli podejrzewają Państwo siebie lub bliską osobę o tego rodzaju zaburzenia, zapraszam na konsultacje w moim gabinecie przy ulicy Czeremchowej 53 (Lublin).